Bedrijven


Hieronder ziet u welke bedrijven dit jaar op de Beursvloer aanwezig zijn en wat ze willen aanbieden:

 

Financieel advies.

-  Advisering mbt huisvestingsvraagstukken overall;
-  Verzorgen van een schetsplan (handschetsen) om inzicht te krijgen rondom verbouwinitiatieven incl
   een evt. vergunningstraject;
-  Advisering rondom het bestemmingsplan en het gebruik van een pand in het bestemmingsplan;
-  Uitleg mbt (ver) bouwinitiatieven mbt vergunningsvrije- en vergunningsplichtige (deel)opgaven.

Wij willen graag onze handen uit de mouwen steken en anderen helpen. Dit kan dmv klussen of door sociale activiteiten in een verzorgingstehuis, etc.

In overleg.

Gespecialiseerd in begeleiding van puber, 30-plussers, hooggevoeligen bij tegenwind en storm in hun leven en in het begeleiden van nabestaanden na zelfdoding bij het hervinden van het leven. Hierover kan een lezing gegeven worden.

Kennis over het zorgen voor de veiligheid binnen uw bedrijf.

Een les djembé spelen, op woensdagavond van 19.00- 20.00 bij Mudanthe. Aansluitend (20.00-22.00 uur) kunt u het geleerde in de praktijk brengen op ons Open Podium, samen met diverse andere muzikanten. Het zal u ongetwijfeld een unieke ervaring opleveren! Opmerking: per les is er plek voor max. 20 personen.

Gebruik maken van de Aula in Eerbeek voor een bijeenkomst of vergadering met een kopje koffie en cake.

In overleg.

3 BHV cursusdeelnames t.b.v. de Bedrijfshulpverlening bij stichtingen en verenigingen.

Een half uur gratis advies over notariële zaken.

Wij laten ons leiden door de vraag en kijken of we daar mogelijkheden zien.

Afhankelijk van de vraag, mogelijk inzet schoonmaakmedewerkers of schoonmaakproducten.

In overleg.

Wij helpen Freelancer/ZZpers en werkzoekenden aan een baan/opdracht.

Wij ontzorgen mensen van A tot Z! Wij, voor U!

De SESAM academie is een vrijwilligersorganisatie die maatschappelijke organisaties ondersteunt met organsatieadvies. Te denken valt aan fondsenverwerving, leden werving en -behoud, beleid, financiën maar ook heel praktische problemen waar het bestuur van een organisatie die werkt met vrijwilligers tegen aan kan lopen.

Hulp bij het organiseren van evenementen.

In overleg, afhankelijk van de vraag.

Kantoormeubilair divers: kasten, bureaus, stoelen.

In overleg.

Spoorijzer kan u een traject aanbieden waarin één bepaald onderdeel wordt aangepakt. Wij onderzoeken hoe mensen in hun dagelijks werk tot besluiten en acties komen.
Dit kan één manier van denken zijn van de expert die door jonge medewerker nog niet begrepen wordt, één aankomende uitdaging die u nog niet goed weet in te schatten, het bepalen van de juiste kandidaat voor een vacature, of één manier van denken van de expert die cruciaal is voor uw organisatie.

Mogelijkheid om de Apenheul te bezoeken.

Wij hebben als bedrijf verschillende activiteiten te bieden. Dat kan zijn op het gebied van een workshop die gerelateerd is aan fotografie. We kunnen daar allerlei vormen aan geven.
Of iets in onze studio: kinderfeestje of een fotosessie met een mooie canvas voor aan de muur als een prachtige herinnering.
Verder zou ik zeggen: stel je vraag, dan kijken we of we tot elkaar kunnen komen.
We hebben ook veel kennis in huis betreffende het organiseren van activiteiten.

Mogelijkheid om de paleistuin te bezoeken en de koninklijke stallen.

Trampolinespringen.

Gratis adviesgesprek (+/- 2 uur).

Cursus pakket voor online marketing twv 1500,00 euro.

Bouwkundig advies op alle vlakken.

Begeleiding en advies bij u financiële administratie.

In overleg.

Inzet van vrijwilligers voor verschillende activiteiten.

Organiseren van een kennissessie marketingcommunicatie Vanuit Diependaal Online kunnen we praktische vragen beantwoorden, zoals:

- Hoe kan ik  mijn website verbeteren?
- Past sociale media bij mijn organisatie en zo ja welke?
- Wanneer verstuur ik een nieuwsbrief?
- Hoe kan ik mijn online zichtbaarheid verbeteren?
- Hoe kan ik mijn online momenten structureren?
- Wie betrek ik in mijn marketingcommunicatie-activiteiten?
- Wat voor soort berichten kan ik communiceren?
- Heeft het nut om een blog op te zetten?

In overleg.

Bij bieden bakfietsen om mobiliteit bij diverse doelgroepen te vergroten. In overleg willen wij de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van een van onze driewiel bakfietsen. We zijn met name geïnteresseerd om in contact te komen met de volgende doelgroepen: kinderen met beperking, mindervaliden en ouderen. Ook instellingen als revalidatiezorg, ouderen zorg en hulpmiddelen verstrekking staan op ons lijstje.

Kennis en faciliteiten.

In overleg.

In overleg.

Advies of een lezing over veiligheid in en rond uw huis. Rook/roet-melders, sloten, persoonlijke alarmering, woonhuisautomatisering, hulpmiddelen en aanpassingen.

Financieel advies.

Advies.

Hulp bij het vergroten van uw netwerk, meer naams bekendheid door te netwerken.

-  Spelmatinee: Jong/Oud samen samen een leuke spelmatinee. Ook voor bewoners van uw organisatie. Diverse doelgroepen mogelijk. Gaat om spellen in net een ander jasjes. Sjoelen, Dammen, Bridge etc.
-  Planmatinee: Wij helpen met een beleidsplan maken en zorgen samen met u voor goede funding. Maximaal 20 uur ondersteuning.
-  Strategie: Hulp bij nieuw project voor financiering en strategie en koppeling bedrijfsleven
-  Training Hoe meer met bedrijfsleven: Hoe doe je dat en haal je meer sponsors binnen.

In overleg.

 

Verenigingen en stichtingen


Hieronder ziet u welke verenigingen en stichtingen dit jaar aanwezig zijn en wat zij nodig hebben:

-  Dakterras aankleden.
-  Een huiskamer creëren op een etage waar cliënten elkaar kunnen ontmoeten en gezellig samen kunnen zijn.
-  Gangen schilderen en dan in een thema, zodat cliënten weten op welke etage ze moeten zijn doordat het herkenbaarder wordt.
   We willen elke etage/  gang een thema gaan geven dat te maken heeft met de wijk.
-  Willen graag een promotie filmpje maken. Zodat we deze kunnen gebruiken om personeel en vrijwilligers te werven maar ook zeker om
   toekomstige cliënten een beeld te geven hoe het woonzorg-centrum eruit ziet en wat hier zoal gebeurt.

Wij zijn op zoek naar bestuursleden met affiniteit voor ontwikkelingssamenwerking.

Bedrijven en andere organisaties uit Apeldoorn die in 2018 een "Feestje voor een Feestje" gaan geven middels een (ludiek) evenement.
Doel van de evenementen is fundraising en het vergroten van de naamsbekendheid van de stichting in Apeldoorn e.o.
Op deze manier kunnen we samen ervoor zorgen dat meer kinderen in armoede in Apeldoorn tóch een leuke verjaardag met hun vriendjes krijgen.

Meer naamsbekendheid bij bedrijven, organisaties, instellingen, enz. Zodat wij meer workshops kunnen geven voor bijvoorbeeld een uniek personeelsfeest.

Bedrijven die onze deelnemers een stage of werkplek kunnen bieden.

O.a het transport van al onze materialen van onze opslag naar Het Woldhuis waar het Logeerhuis zal plaatsvinden.

Opknappen van Indisch tuinhuisje.

-  Vervoer voor Syrische Statushouders naar een vakantiebestemming op Texel.
-  Koffie en thee voor de ontmoetingsruimte van Kledingbank Zuid.
-  Keuken voor dak- en thuislozen restaurant, twee grote pannen, keukenmateriaal.
-  Speelmateriaal voor kinderen van de kledingbank.
-  Inrichting naaiatelier, tafels en kastenwand.
-  Kerstpakketten voor zwerfjongeren.

-  Onze clienten willen graag zinvol aan het werk zijn en zoeken naar naar eenvoudige arbeidsmatige klussen; zoals enveloppen vullen en stickeren, potjes of zakjes vullen met materialen, oude dossiers die we kunnen versnipperen, enz...
Daarmee helpen we uw bedrijf met de klusjes die "even tussendoor" moeten gebeuren en hebben wij prettig werk te doen.
-  Daarnaast zijn we op zoek naar een manier om een electrische tandem bij elkaar te sponsoren of crowdfunden voor ons nieuwe project, koffiebranden, waarbij we de koffie persoonlijk per fiets met onze clienten willen bezorgen in Apeldoorn.

Meedenken om in 2020 voor de veteranen en bevrijders van de tweede wereldoorlog en de Apeldoeners, een onvergetelijke herdenking te bezorgen in Apeldoorn.

-  Handjes om voor wat lekkers te verzorgen voor en tijdens de rolstoelvierdaagse in week 21 en 24.
-  Handjes voor het helpen opbouwen van het voetbalevenement bij Casa Bonita.

 

-  In 2019 organiseren wij voor het eerst de Samenloop voor Hoop in Apeldoorn. Dit evenement, wat al succesvol is in diverse andere plaatsen in Nederland, is gericht op beleving voor iedereen die te maken heeft met kanker. Wij zoeken bedrijven die vanuit hun maatschappelijke betrokkenheid of persoonlijke ervaringen hun bijdrage hieraan willen geven. Dit kan door middel van deelname in de organisatie, sponsoring in natura (beveiliging, podium, catering,..) etc.
-  In de eerste week van September vindt de collecte van het KWF plaats. Op zaterdag 8 September vindt als afsluiting een straatcollecte plaats met de digitale collectebussen (voor oa contactloos betalen). Wij zoeken bedrijven die met een deel van het personeel in het kader van teambuilding met een digitale collectebus voor KWF willen collecteren in de stad.

-  Advies op gebied van marketing, online marketing, inzet sociale media.
-  Hoe te profileren.
-  Hulp bij klantenwerven.
-  Winkelpand/bedrijfsruimte om samen onder 1 dak te ondernemen, van betekenis te zijn voor een bepaald gebied/wijk.

Bestuurlijke ervaring op het gebied van sponsoring, PR.

Handen voor schoonmaak de Klup 2x per jaar.

Bijbeeld is een werk-leerbedrijf voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Wij houden ons bezig met communicatie, grafisch ontwerp, websites, fotografie, textieldruk (vanaf 1 stuk) en print.
Naast advies bieden wij dus diensten en producten.
Maar wij zijn ook op zoek naar partners die willen samenwerken en ons ondesteunen.

Wij zoeken een internetbedrijf dat voor ons een nieuwe, responsive website wil bouwen.

Aansluiting bij evenementen, samenwerking met bedrijven om een evenement op te zetten.

 Wie wil een groep (van 8) van onze collega’s een middag een media training geven?

-  Contact maken met bedrijven over relatie geschenk mogelijkheden.
-  Promoten van het gebruik van Fair Trade producten in hun bedrijven.

-  Wij willen graag netwerken om onze Studie- en Beroepencarrousel t.b.v. stages, profielkeuzes, onderzoeksopdrachten, vervolgstudiekeuzes en beroepskeuzes verder gevuld te krijgen.
-  Wij zijn op zoek naar bedrijven die workshops willen geven om leerlingen van info te voorzien. 

Zijn er bedrijven die vijfdeklasleerlingen (Gymnasium Apeldoorn) willen helpen bij het volgende:
-  een dag mee laten lopen ter voorbereiding op studiekeuze
-  hulp bij het profielwerkstuk (masterpiece ter afsluiting van de Gymnasium opleiding) in de vorm van vragen beantwoorden die leerlingen hebben.

Netwerken.

-  Hulp bij schilderwerk/onderhoudswerk
-  Activiteiten voor jeugdleden
-  Workshops voor kaderleden
-  Busje voor vervoer van en naar zomerkamp

Eventuele connectie voor een muurschildering.

-  Mensen die kunnen helpen bij het bouwen van het decor voor de nieuwe productie Through the Looking Glass (Alice in Wonderland 2).
-  Het verschaffen van een ruimte waar wij kunnen oefenen.

Ondersteuning in activiteiten m.b.t. een aantal projecten voor mensen met een beperking of mantelzorgers.

-  Een ruimte waar we alle vrijwilligers kunnen uitnodigen voor een workshop/training. Gedacht wordt aan een workshop Motivatie en Verandering waar we graag een trainer voor in willen huren.
-  Een uitje voor onze vrijwilligers bij de Apenheul en/of het Loo.
-  Een aantal vrijkaartjes voor onze deelnemers voor Apenheul zodat onze vrijwilligers met kinderen uit de gezinnen die wij ondersteunen een leuk uitstapje kunnen organiseren.
-  Een werktas voor de vrijwilligers Thuisadministratie.
-  Bestuursleden.

 

-  Bestuurslid/-leden.
-  Vrijwilligers voor verkoop/PR en techniek.

-  Het maken van duidelijke wegwijsbordjes Ugchelens Belang voor aan lantaarnpalen en verkeersborden om vanuit alle toegangswegen van Ugchelen, mensen te verwijzen naar Ugchelens Belang.
-  Het maken van 6 stalen constructies voor grote spandoeken. Deze constructies worden tijdens evenementen geplaatst langs de kant van de weg bij de 6 toegangswegen tot Ugchelen. De spandoeken moeten gewisseld kunnen worden.
-  Verplaatsen van 2 zee containers. Wij hebben 2 containers waar divers materiaal in bewaard wordt voor oa Koningsdag spelen etc. Tijdens het verplaatsen komt er meer ruimte tussen de containers om zo onze (oliebollen) kar er tussen te plaatsen.
- Een constructie plaatsen op 2 zee containers wat fungeert als afdak voor onze (oliebollen) kar.

Wij zijn op zoek naar mensen die ons kunnen helpen met het vinden van nieuwe sponsoren.

  • Circus Apeldoorn

-  Wij zoeken iemand die een balanceerladder voor ons kan maken.
-  Wij zoeken hulp bij onze pr voor ledenwerving.

-  Renovatie van keuken boven in de Herberg.
-  Opknappen van bijgebouwtje.

-  Magnetische stikker met ons logo voor op een huur bus.
-  Middelen, spullen om te gebruiken op een veiling voor een evenement.
-  Iemand die onze uitnodigingen wil drukken.

Vrijwilligers.

Wij zoeken hulp met betrekking tot het ombouwen van een industrieel erfgoed (oude Wegenerpershal) naar een trainingsaccommodatie voor trampoline springen, een indoor freerunpark en een dansstudio.
Het gaat om een tweetal zaken:
-  Verf / Schilderen: ondersteuning in de soort verf die we moeten gebruiken, inkoop verf en ondersteuning/advies bij het schilderwerk.
-  Schoonmaak: ondersteuning, advies, en schoonmaakmiddelen voor het schoonmaken van de hal waar de persen in hebben gestaan.

Voor de deelnemers van onze Zonnebloemafdeling De Dorpenstreek (Beekbergen, Ugchelen, Lieren, Hoenderloo) zijn we altijd op zoek naar activiteiten/uitstapjes etc. waarmee we hen kunnen plezieren.
Voor onze deelnemers (leeftijd tussen de 70 en de 90, meest dames) denken we hierbij o.a. aan: schoonheidsbehandeling, kappersbehandeling, bloemschikken, kijkje nemen achter de schermen van een bedrijf, modeshow. Ook zijn we bezig korte meerdaagse uitstapjes te organiseren met een aantal van onze deelnemers. Ook hierbij kunnen we (praktische) hulp gebruiken.

-  Ondersteuning bij het maken van een film over onze diensten.
-  Ondersteuning bij 50 jarig bestaan van de Kap.

Wij zijn op zoek naar een vrijwilliger die alle laptops controleert.
Vanaf groep 7 is het verplicht om een laptop aan te schaffen, voor minima gezinnen is dit een te grote uitgave, Leergeld zorgt ervoor dat deze kinderen een laptop krijgen maar voordat deze worden uitgeleverd moeten die gecontroleerd worden.

Bestuursleden met specifieke kennis zoals een penningmeester. Het zou mooi zijn als een bedrijf een eigen medewerker in de gelegenheid stelt om in de tijd van de werkgever ons te ondersteunen.

klus en tuinierhulp.